Dag 6 - Wandelen in de Grand Canyon

28 augustus 2014 - Glendale, Utah, Verenigde Staten

Onze wandelroute van visitor center naar Rim Trail

vandaag hebben we gewandeld van visitor point grand canyon naar rim trails. De totale afstand was 17 km, wat ik persoonlijk best pittig vond met een conditie van 0, maar dat was het zeker waard! we zijn langs de rand van de grand canyon gelopen, de kleuren van de grand canyon veranderden om een bepaalde afstand wat er erg mooi eruitzag.

Na de 17 km waren onze voetjes toch best moe. Die avond werd ik helaas toch niet helemaal lekker, waarschijnlijk door de zon, maar gelukkig gaat het nu weer beter.

Het is gigantisch groot de grand canyon, en die 17km waren maar een piepklein stukje van de totale kaart. (zie foto boven)

Kevin en Boris zijn halverwege de wandelroute ipv verder naar beneden de grand canyon gegaan, zo een 1,5 miles naar beneden geklommen. Wij gingen niet mee omdat het er erg stijl eruitzag en tenslotte, je moet ook weer omhoog.

Toen de jongens terug waren en wij op de camping waren aangekomen zijn we nog met zijn allen wezen uit eten. Door de hitte heb ik nooit zoveel honger en ik twijfelde of een voorgerecht dan weer wel genoeg was. 1 ding was ik vergeten, het was Amerikaans eten, dus dat voorgerecht was ruim voldoende haha. Lekkere paddenstoelen in een soort knapperig krokant frituur hoesje, hmmmmm  het is ook bijna in elk restaurant standaard gratis reful met drinken, wel grappig, ik bedoel een halve liter cola is wel genoeg denk? haha.

Dat was het weer voor vandaag, morgen gaan we rijden richting de bryse canyon.

1. Elly:
    29 augustus 2014
    Hoi, Leuk dat we jullie kunnen volgen ! Mooie foto's ! En heel sportief bezig geweest vandaag ! Groetjes