Dag 19 - Naar Alcatraz in San Fransisco

10 september 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag zijn Boris, Myron en ik naar Alcatraz geweest. Dat was eerst even zweten! De shuttle van de camping had gisteravond voor ons een taxi besteld om 08:30 AM, maar er was geen taxi te bekennen! Op gegeven moment een nieuwe besteld en dat duurde ook maar, we moesten immers de boot van 10:00 hebben naar Alcatraz. Op gegeven moment heeft de eigenaar van de camping nogmaals gebeld en de taxi zou er over 7 minuten zijn. Na 10 minuten was hij er gelukkig! We hadden geen tijd meer om te ontbijten maar hebben de boot gelukkig gered! Gelukkig maar want een stelletje voor ons waren 10 minuten te laat en je tickets zijn dan gewoon niet meer geldig! Maar alles is goedgekomen en op de boot hebben we even een Amerikaans ontbijt genomen, namelijk hotdogs haha! Alcatraz was zeer indrukwekkend, zeker dat verhaal van de 3 mannen die toch daadwerkelijk wisten te ontsnappen. Maar dat is een te lang verhaal om te schrijven! Het leukste vond ik ook dat je nog in de cellen kon, sommige waren open en je kon er gewoon in staan! Rond kwart over 12 hebben we de boot terug genomen, want we hebben met de rest afgesproken in de stad.

Kevin, Harry en Lia zijn wezen winkelen bij Union Square, toen wij in Alcatraz waren. Om 1 uur afgesproken bij pier 39 (heel veel winkeltjes etc.), de zeehonden gekeken en toen met zijn zessen fietsen gehuurd. We zijn de Golden bridge over gefietst. Erg leuk, maar ik persoonlijk vond het mega zwaar!! Op gegeven moment vond ik het niet meer leuk. Zoveel mensen om uit te wijken en zoveel remmen op de berg en dat klimmen argh! Maar het was wel de moeite waard, het was op de brug echt geweldig!. Overdag is het hier ca. 25 graden en s`nachts voor ons gevoel koud ca. 15 graden.

In de avond ben ik met de jongens nog naar een attractie huis geweest: "Believe it, or not". Dat was best grappig! Aan het begin stonden er spiegels waar je vervormde en je gekke bekken kon trekken. Nu werd dat uiteindelijk gefilmd en kon je dat later terug zien! haha en ook van andere mensen, zo mooi! De achterkant van de spiegel konden andere mensen je ook zelfs bekijken, geniaal! Er waren nog meer leuke dingen zoals lasers uitwijken, een dolhof van glas en spiegels etc. Hiernaar ben ik met de jongens nog naar uinion square geweest en hebben gewinkeld! De jongens winkelen deze vakantie erg vaak, dat heb ik nog nooit met hun meegemaakt! Des te beter voor mij, dan kan ik ook gewoon lekker winkelen! Hihi

Morgen gaan we weer rijden, waar naartoe? Geen idee? Wellicht naar Los Angeles

1. -ina:
    11 september 2014
    Tjonge wat een avonturen. Indrukwekkend om te lezen allemaal.
  2. Stephanie:
    11 september 2014