Dag 5 - Opweg naar de Grand Canyon

27 augustus 2014 - Grand Canyon, , Verenigde Staten

Vannacht rond 03:00 waren we wakker in onze camper, die avond ervoor hadden we he over alle wilde dieren die hier liepen.
Zo beweerde boris een wildvarken in de nacht te zoen, wat ik weer geloofde en hij mij dus aan het schrikken maakte haha.
Hierdoor wekte ik blijkbaar ook de rest met mijn gegil haha. Hiernaar hebben we niet veel meer geslapen,
het is toch erg wennen nog het tijdsverschill, sinds califonie zijn er 3 uur tijdverschil erbij gekomen.

Toen ik wel weer wat weggedobberd was, werd ik wakker gemaakt door de regen.. Regen??! Ja het regende hier gewoon in Californië! Op gegeven moment hield het gelukkig op en reden richting de 'Grand Canyon', oftewel ik reed eerst een stukje. Wat gaaf zeg!! Ik heb eerst een rondje gereden met de camper en achterruit geparkeerd. Het is best lastig en wennen dus toen we daadwerkelijk gingen rijden heb ik toch niet gereden, vond het best spannend. Later op de dag heb ik toch nog wel zelf gereden, zo een 20 miles. Het is erg wennen en raar rijden met zo een groot ding. In Nederland heb je er immers een vrachtwagen rijbewijs voor nodig en hier mag je er met een gewone rijbewijs mee rijden. Toen ik eenmaal echt reed, was dat toch echt supergaaf!

We hebben in 'Flagstuff' wat gegeten, wat winkels bezocht en gingen hiernaar naar de Grand Canyon...

Wat een uitzicht! Wat mooi! Ik weet niet hoeveel foto's ik heb gemaakt, maar in iedergeval genoeg! Bij de foto's van deze blog heb ik er ook een paar toegevoegd. Er lopen ook superveel schattige eekhorens rond! Waarschijnlijk worden ze vaak gevoerd, want ze komen zo naar je toe.

Omdat ik zelf natuurlijk met een joekel van een camera rond liep, werd aan mij de hele tijd gevraagd of ik foto's van andere mensen wil maken. Een chinees had zo een ingewikkelde en megadure spiegelreflex camera dat ik het niet eens meer snapte. I.P.V 1 draaizoomknop had hij er 3. Weer een andere chinees waar ik een foto van heb gemaakt, maakte mer een statief en een spiegelreflex camera  wel duizenden foto's van zichzelf, wat een aparte vent was dat. Dan vraag ik of hij een foto van ons allemaal wilde maken, dan moet ik er letterlijk eerst 20 van heb maken in allerlei posities, het leek wel een fotoshoot!

In de Grand Canyon moet je wel uitkijken dat je niet valt met al dat klimmen, maar het is wel supergaaf! Hiernaar hebben we een campingplek opgezocht, avond gegeten en nu heb ik deze blog eens bijgewerkt. We rijden immers in de middle of noware en heb niet elke dag WIFI. We blijven op deze camping 2 nachten, dus kan morgen sowieso weer een dagverhaal schrijven. Het is hier nu half 11 's avonds en ik ga naar mijn bedje toe! Het totale tijdscherill met Nederland is 9 uur.. gek he? Nou welterusten en tot morgen!