Dag 3 - Laatste dag New York

25 augustus 2014 - New York City, Verenigde Staten

Vanochtend hebben we het museum van de oude 'twin towers' oftewel de ground zero bezocht. Gister was het te druk dus hebben we besloten om vroeg in de ochtend te gaan. Het was heel indrukwekkend! In dat museum liggen nog oude spullen van mensen zoals afscheidsbrieven aan familie of persoonlijke eigendommen. Ook zijn er spullen van de brandweerleden, zoals helmen en uniform etc. Zelfs de afgebrande en half ingestorte brandweerwagen van 'ladder 11' was er te zien en nog een andere.

Foto's, filmpjes en audio opname van de telefoon gesprekken zijn te bekijken en te beluisteren. De tranen staan gewoon in je ogen... je staat er helemaal bij stil wat er toen gebeurd is. Het deed echt wat met je en het was zeer indrukwekkend.

Het museum duurde erg lang, dus hebben we hiernaar wat gegeten. We wouden wat fietsen huren, maar dat is helaas niet gelukt, dus zijn we nog naar een paar winkels gegaan en hiernaar naar Rockefeller geweest. Oftewel 'Top of the rock' een uitzicht over heel New York en verder. De wachtrij was alleen ontiegelijk lang, hiernaar waren we het ook echt zat met in de rij staan. Bij elk museum of attractie moet je door een scan en al je handbagage moet worden gescand.. Het is wel erg streng daar, maar dat was te verwachten, we zijn immers in Amerika.

Het lange wachten was het in iedergeval waard. Ik heb supermooie foto's kunnen maken en je kijkt daar echt je ogen uit. New York hebben we afgesloten met een biertje in 'the irish pub'"en zijn hiernaar naar bedje  toe gegaan.