Dag 16 - Kurkdroog Yosemite

7 september 2014 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Vandaag zijn  we het national forest yosemite in geweest. We hebben lang gereden , veel verbrande bomen gezien en weer geel gras en droge, oftewel geen watervallen,,,. We hebben eerst een campground opgezocht zodat we hiernaar kunnen wandelen, echter duurde het rijden en reserveren van de campground dus hebben we hiernaar niet zoveel meer gedaan. Er word erg gewaarschuwd dat we in een actieve beren omgeving kamperen. Al ons eten, waar beren makkelijk bij konden, moest in kluizen en hou je je er niet aan krijg je zelfs een boete van $5.000. Persoonlijk is het toch wel eng als de beren erg actief zijn, heb die nacht ook amper een oog dichtgedaan. Wij slapen dan nog in een camper, maar er waren ook genoeg kampeerders in tenten! Nou uiteindelijk is er niks gebeurd maar de gedachte blijft griezelig.

Zoals ik al eerder zei heeft het ruim een jaar niet geregend. Wat ik nog het raarste vond, was dat het helemaal bovenaan de berg allemaal bosbrand was! Zit je daar beneden in de camping lekker te eten of zo, zijn ze boven bezig om de brand te blussen. Er vlogen ook de hele tijd water helikopters rond, best bizar als je dan beneden toekijkt.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade