Dag 21 - Monterym

12 september 2014 - Monterey, California, Verenigde Staten

Voordat we naar een groot aquarium gingen, hebben we eerst een walmart opgezocht. We hebben weer onze boodschappen gedaan en zijn naar het aquarium gereden. Het was een heel groot en mooi aquarium. Je kon roggen en zeesterren aanraken en allerlei andere beestjes zoals een krab in een schelp. Het kietelde wel! Ondanks dat mijn batterij van mijn camera bijna leeg was, toch nog een aantal leuke foto's kunnen maken! Het was erg bijzonder om te zien, heel groot ,vele malen groter dan een gewoon aquarium gebouw zoals sea life. Één klein gaatje in dat dikke glas en het hele gebouw zou vollopen. Best gek idee toch? Hiernaar hebben we een terras opgezocht en hebben we een lekkere cocktail gedronken! Mmmmmm!

We zijn opzoek gegaan naar een camping in big sur.., nou we hebben er zeker een stuk of 10 gezien en wat denk je? Allemaal bomvol! We durfden ook niet de campers zomaar ergens neer te gooien en gewoon te gaan slapen, Amerika is superstreng. Myron was ook al bijna gearresteerd omdat hij een zakmes onder een prullenbak had verstopt. Het is streng verboden om in nationale natuurparken of gebieden eigendommen te verstoppen. We wouden toen de dam in maar dan word eerst je bagage gecheckt, vandaar. Een vrouw zei dat ze snel moesten wegwezen want a!s de security erachter kwam hadden ze hem mogen arresteren.

Op gegeven moment hebben we avond gegeten bij een restaurant langs de weg en nog geen camping gevonden.. Het was al donker nadat we klaar waren met eten.. Naast het restaurant zat ook een tankstation en een giftshop, we hebben daar maar even gevraagd of we niet een nachtje op de parkeerplaats konden staan. Het was gelukkig de eigenaar en we mochten er staan ,hebben een geschreven betalingsbewijs aan de voorkant van het raam geplakt en jahoor, later die avond kwam een politieagent kijken. Anders kreeg je er een forse boete voor denk als je hem zomaar ergens neerzet. Omdat we niks te doen hadden, hebben we eindelijk een potje Monopoly gespeeld! :) en jahoor Boris deed ook mee en die heeft nog gewonnen ook!